Një përmbledhje e re e publikuar në revistën Cell Press Blue zbuloi se konsumimi i më shumë proteinave nuk është gjithmonë më i mirë. Për shumë të rritur që nuk janë shumë aktivë fizikisht, konsumimi i më pak proteinave mund të ndihmojë në një plakje më të shëndetshme dhe madje mund t’i ndihmojë të jetojnë më gjatë.
Pas shqyrtimit të më shumë se 350 studimeve që përfshinin njerëz, minj dhe organizma të tjerë, studiuesit zbuluan se reduktimi i marrjes së proteinave mund të përmirësojë metabolizmin, të ndryshojë mënyrën se si qelizat reagojnë ndaj lëndëve ushqyese, të zvogëlojë dëmtimin e qelizave dhe t’i ndihmojë qelizat të funksionojnë më mirë.
Megjithatë, përfitimet varen nga mosha, gjendja shëndetësore dhe niveli i aktivitetit të një personi.
“Është absolutisht e qartë se proteinat kanë përfitime për rritjen e muskujve dhe reagimin ndaj ushtrimeve te personat aktivë”, komentoi autori përgjegjës i studimit, Dudley Lamming, nga University of Wisconsin-Madison.
“Por, duke qenë se shumica e njerëzve janë relativisht joaktivë, shumë prej tyre ka të ngjarë të konsumojnë më shumë proteina nga sa kanë realisht nevojë, gjë që ndoshta sjell pasoja negative për shëndetin.”
Disa studime të fundit te njerëzit kanë treguar se konsumimi i më pak proteinave mund të ndihmojë në uljen e peshës trupore dhe yndyrës trupore, duke përmirësuar njëkohësisht nivelet e sheqerit në gjak gjatë agjërimit.
Përmbledhja zbuloi gjithashtu se konsumimi i tepërt i metioninës, izoleucinës dhe valinës, aminoacide që përbëjnë proteinat, mund të rrisë rrezikun e obezitetit, inflamacionit dhe sëmundjeve të tjera të lidhura me moshën.
Në të njëjtën kohë, studime të tjera sugjerojnë se konsumimi i më shumë proteinave, veçanërisht së bashku me ushtrime të rregullta fizike, mund t’i ndihmojë të rriturit e moshuar të humbin peshë dhe të reduktojnë humbjen e muskujve të lidhur me moshën.
Studiuesit theksuan rolin e një hormoni të quajtur faktori i rritjes së fibroblasteve 21 (FGF21), i cili rritet kur reduktohet marrja e proteinave. FGF21 ndihmon organizmin të djegë më shumë energji, përmirëson kontrollin e sheqerit në gjak dhe ul inflamacionin.
Studimet te minjtë treguan se kafshët me nivele më të larta të FGF21 jetuan më gjatë se minjtë normalë, ndërsa efekti ishte më i fortë te meshkujt. Marrja më e ulët e proteinave rrit gjithashtu nivelet e FGF21 te njerëzit.
Megjithatë, disa njerëz kanë nevojë për më shumë proteina. Gratë shtatzëna dhe disa të rritur të moshuar kanë kërkesa më të larta për proteina.
Nga ana tjetër, për të rriturit që nuk janë fizikisht aktivë, ushqimet e pasuruara me proteina mund të mos ofrojnë përfitimet shëndetësore që ata presin.
Ndërkohë, atletët shpesh konsumojnë sasi të mëdha proteinash pa zhvilluar probleme metabolike.
Studiuesit besojnë se ushtrimet e rregullta fizike mund ta ndihmojnë organizmin t’i përdorë proteinat për të ndërtuar dhe ruajtur muskuj të shëndetshëm, në vend që ato të kontribuojnë në rreziqe për shëndetin.
“Rekomandimet e fundit i kanë nxitur njerëzit të konsumojnë më shumë proteina, por gjithashtu i kanë nxitur ata të ushtrohen më shumë”, këshilloi Lamming. “Ndoshta duhet t’i përshtatim rekomandimet për konsumimin e proteinave jo vetëm në bazë të moshës, por edhe në bazë të nivelit të aktivitetit fizik të njerëzve.”/DPA News
